خدا یا در لحظه نبودنم غافل از من نبوده ای
و من در لحظه لحظه بودنم به یادت نبوده ام

درباره پوستبازگشت به اطلاعات عمومی
ثبت شده در تاریخ 13-مرداد-1392 -- تعداد بازدید : 691 بار
سلامتی
درباره پوست

  • همة مردم به شکل های مختلف با حساسیت های پوستی آشنا هستند. بیشتر ما حتی اگر خودمان مبتلا به یکی از انواع این حساسیت ها نباشیم حتماً تعداد زیادی از افراد مبتلا به این حساسیت ها را می شناسیم.
  •  
  • خانمی که پوستش هنگام استفاده از بدلیجات ملتهب و قرمز می شود. فردی که تماس با لباسهای نایلونی پوستش دچار سوزش و قرمزی شود، فردی که بر اثر خوردن برخی غذاها مانند بادمجان دچار قرمزی و خارش پوست می شود و خانمی که پوست دستش در اثر شست و شوهای مکرر و تماس با مواد شوینده پوسته پوسته و قرمز و دچار خارش می شود همة اینها نمونه هایی آشنا از انواع حساسیت های پوستی هستند. حساسیت پوستی انواع مختلفی دارد که در بیشتر آنها التهاب وقرمزی پوست مشاهده می شود.
  •  
این حساسیت ها ممکن است آلرژیک (یا تماسی) باشد و یا تحریکی

که در همة موارد بالا حتماً باید به پزشک مراجعه شود اما در مراحل اولیه این حساسیت ها می توان از موارد زیر استفاده کنند.


  • خوردن حتمی 8 لیوان کامل آب در روز
  • شستشوی دست با آب لیموی رقیق شده با آب
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده
  • شستشوی مکان حساس شده در موقع خواب با یک لیوان شیر
  •  
بسیاری از مردم ویتامین A را پیام آور  بینایی بهتر می دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A برای خنثی کردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اکسیدان را بازی کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند به علاوه پیشرفت آن را به تأخیــــر می اندازد و پوست ما را جوان نگاه می دارد.

          دو سوم ویتامین A مصرفی ما از بتاکاروتن تأمین می شود که تولید کننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می کند و به مصرف می رساند. سیب زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است. ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند.


  • ویتامین A محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می شود در حالی که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد، مصرفان بیش از میزان مجاز روزانه تأثیر سمی دارد بنا براین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذای خود یبفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتی که حاوی مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آنها خطری برای سلامتی پوست ندارد بسنده کنید. 10 راه ساده برای افزودن بتاکاروتن به سبد غذایی شما.
  •  
  1. هویچ رنده شده در سس ماکارونی یا لازانیا
  2. برگ تازه اسفناج به سبزیجات سالاد
  3. خوردن میوه تازه از قبیل : زردآلو، هلو، انبه
  4. برش های کوچکی از هندوانه روزانه
  5. برگ کلم تازه
  6. خوردن چای نعناع
  7. میوه های گرمسیری
  8. گل کلم با اسفناج باهم
  9. انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگی
10-آب میوه های غنی از کاروتن مثل آب طالبی و آب هویج

                                                                                                                                                                        نسترن

بخش نظرات
روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا