خدا یا در لحظه نبودنم غافل از من نبوده ای
و من در لحظه لحظه بودنم به یادت نبوده ام

مفهوم بازاریابیبازگشت به برگزیده از کتاب
ثبت شده در تاریخ 19-فروردین-1390 -- تعداد بازدید : 1856 بار
در مفهمو بازاریابی ، اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی ، بستگی تام دارد به تعیین و تعریف نیازها و خواسته های بازارهای هدف و تامین رضایت مشتریان به نحوی مطلوب تر و موثر تر از رقبا . جالب این است که این مفهوم یک فلسفه نسبتا جدید اقتصادی است . مفهوم بازاریابی به صور مختلفی بیان شده است از جمله ( نیاز را پیدا کن و پاسخ بده ) از کایزر سند اند گراول و ( تا شما راضی نشوید ، راضی نمی شویم ) از جنرال الکتریک و نیز جی سی پنیز موتو مفهوم بازار یابی را این چنین خلاصه کرده است:با قدرت هر چه تمام تر پول مشتری را مملو از فایده ، کیفیت و رضایت می کنیم
مفاهیم فروش و بازاریابی غالبا با هم اشتباه می شوند . مفهوم فروش از داخل به بیرون می نگرد . این مفهوم از کارخانه شروع می کند ، به محصولات و کالاهای موجود در شرکت توجه دارد و به دنبال کسب فروش سود آور ، تلاشهای فروش و تبلیغات پیشبردی قابل ملاحظه ای را می طلبد
بر عکس مفهوم بازار یابی دارای نگاهی از بیرون به داخل است . این مفهوم با یک بازار کاملا تعریف شده آغاز می شود ، روی نیازهای مشتریان تاکید دارد ، کلیه فعالیتهای بازار یابی را هماهنگ می کند که به نحوی مشتریان را متاثر میسازد و با تامین رضایت مشتریان ، سود می آفریند . شرکتها تحت لوای مفهوم بازار یابی ، کالاهایی را تولید میکنند که مشتریان می خواهند و بدین وسیله رضایت مشتریان را تامین می کنند و سود می آفرینند .

فیلیپ کاتلر     گری آرمسترانگ
بخش نظرات
روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا